Convocada vaga indefinida a l’empresa TESCO de Cerdanyola del Vallès

A partir de demà dimarts, 14 de gener

CCOO dona suport a la vaga indefinida que faran les treballadores de l’empresa TESCO de Cerdanyola del Vallès, en protesta per les deficients condicions de treball.

La vaga s’iniciarà demà dimarts, 14 de gener de 2020, i és de caràcter indefinit. Les treballadores de TESCO fan el seu treball com a netejadores al Parc Esportiu Municipal-PEM GUIERA de Cerdanyola del Vallès.

Aquest equipament era gestionat, inicialment, per la Federació Espanyola de Handbol i totes les treballadores estaven contractades per la mateixa Federació, aplicant-se’ls el conveni de gestió d’instal·lacions esportives. Per diferents qüestions la gestió va passar a les mans de l’Ajuntament de Cerdanyola, el qual va subrogar les diferents activitats que es realitzaven al centre. Les treballadores van ser subrogades a l’empresa TESCO.

A pesar que el centre està obert més de 16 hores al dia, totes les treballadores tenen contractes a temps parcial i l’equipament és molt gran, pel que és insuficient el nombre de treballadores que hi ha, la qual cosa significa excessiva càrrega de treball i risc per a la salut.

CCOO sol•licitem a les parts implicades, Ajuntament com a propietari, empresa gestora de l’activitat esportiva com a usuari i TESCO com a subcontractista i ocupador, la revisió de les condicions de treball per a determinar les càrregues de treball assumibles per les treballadores i l’aplicació del Conveni del sector de neteja d’edificis i locals, que és el que aplica la subcontracta que fa la neteja a la resta de dependències municipals.

Des de CCOO sol·licitem que l’Ajuntament de Cerdanyola controli de forma més directa i estricta la gestió de la neteja i vetlli per les condicions laborals de les treballadores, establint unes condicions mínimes i viables per a poder donar el servei de neteja.

Barcelona, 13 de gener de 2020