CCOO reclama agilitzar la tramitació de la jubilació anticipada al Cos de Mossos d’Esquadra

De manera immediata

La Secció Sindical de CCOO a Mossos d’Esquadra reclama al Govern de la Generalitat que agilitzi ja, sense demora, sense excuses i de manera immediata, la tramitació de l’anticipació de l’edat de jubilació del Cos de Mossos d’Esquadra juntament amb el nou Govern d’Espanya que es constituirà en les properes hores.

Ja fa un any que va entrar en vigor el Reial decret 1449/2018 pel qual s’estableix el coeficient reductor de l’edat de jubilació de les policies locals, una norma que ha permès als ajuntaments de tota Espanya rejovenir les seves plantilles i donar pas a noves promocions que continuïn amb un servei al ciutadà de qualitat. Aquell dia CCOO es va lamentar que el Govern central no hagués tramitat al mateix temps l’expedient de la resta de policies autonòmiques (policia foral, mossos, i Cos General de Canàries) que a dia d’avui es veuen desvinculades d’una norma com l’esmentada o la que al 2010 va permetre l’aprovació d’aquesta reivindicació a l’Ertzaintza.

Les dones i homes que integren el Cos de Mossos d’Esquadra tenen el mateix dret que la resta de policies d’optar per la possibilitat d’avançar la seva edat de retirada laboral i  donar pas a nous companys i companyes; en cas contrari, el col·lectiu continuarà patint pitjors condicions laborals i socials que altres policies de la mateixa categoria.

Des de CCOO fa molt temps que reivindiquem aquest dret, que ha estat ignorat pels diversos governs de la Generalitat de Catalunya. CCOO, ja li ho vam dir al Govern: el nostre sindicat ha abanderat la consecució de la jubilació anticipada de les policies locals, pel que poden comptar amb la nostra experiència, treball i suport per a rubricar ja, juntament amb el Govern d’Espanya, la norma que possibiliti la jubilació anticipada del Cos de Mossos d’Esquadra, un fet que redundarà de manera molt positiva en la ciutadania a la qual prestem servei dia a dia.

Per a CCOO, ja n’hi ha prou d’excuses, i en vista que en poques hores es formarà el Govern d’Espanya, el sindicat exigeix als governs català i central que compleixin amb els companys i companyes de mossos d’Esquadra sense dilació i amb decisió.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de gener de 2020