CCOO alerta sobre la venda d’Extel Contact Center, amb gairebé 85 teleoperadores a l’Hospitalet de Llobregat

Adecco ven la seva filial espanyola de contact center a ABS

Des de la Secció Sindical de CCOO d’Extel Contact Center alerten sobre la venda, per part del grup suís Adecco, a la companyia Analytics & Business Solutions (ABS), de l’empresa Extel Contact Center SAU amb data 1 de gener de 2020. L’operació afecta a més de 2.500 empleats a centres de treball de la Corunya, Màlaga, Saragossa, Barcelona, Alacant i Madrid.

El dia 2 de gener de 2020, responsables d’Adecco van comunicar la notícia a través d’una videoconferència amb tots els comitès d’empresa dels diferents centres de treball d’Extel i en la qual també va participar José Ignacio Salán, director general d’Analytics & Business Solutions (ABS). Salán va assegurar que la plantilla mantindria les condicions actuals i que el seu objectiu era fer créixer l’empresa.

Segons Salán, “L’objectiu d’aquesta operació és crear un gran grup de primer nivell en el sector del contact center, donar continuïtat al negoci, fer-lo créixer, aconseguir que Extel sigui l’eix principal d’aquest gran grup empresarial i que es vagi complementant amb empreses i activitats més tecnològiques , que és el que demanda avui dia el mercat laboral; de tal manera que amb les mateixes persones que actualment conformem Extel, i amb l’ajuda d’aquestes tecnologies, aconseguim donar un servei més complet a tots els clients. L’objectiu serà créixer. Es reforçarà el negoci amb els clients actuals, i s’intentarà contactar amb nous clients, per a ampliar l’entorn laboral.”
“S’ha produït un canvi d’accionista; la companyia Extel segueix la seva autonomia, manté els seus clients i el canvi és des del punt de vista exclusivament accionarial.”.
Confirmava que el client principal (Telefónica) ja estava informat, i que a la resta de clients se’ls anirà informant en els propers dies (i deia que ells donen suport al canvi); l’objectiu és donar continuïtat al servei i suport tecnològic.

INCERTESA SOBRE EL FUTUR DELS LLOCS DE TREBALL

Ara bé, la plantilla d’Extel Contact Center de l’Hospitalet de Llobregat, que presta el servei d’atenció 1004 en català de Movistar, entre d’altres, confessa estar sorpresa i expectant. S’obre un període d’incertesa sobre el manteniment dels llocs de treball i d’alguns beneficis socials dels quals gaudien en formar part del grup Adecco, com per exemple el pla d’igualtat.

La història recent d’Extel ha estat esquitxada d’episodis convulsos. Després de diversos EROs i modificacions substancials de les condicions de treball, múltiples acomiadaments i no renovacions de plantilla eventual, en poc temps al centre d’Hospitalet es va passar de més de 350 persones a les actuals 85.

Cal recordar que el passat 24 de juliol de 2019 l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat va aprovar, per l’impuls de CCOO de l’Hospitalet i el Comitè d’empresa d’Extel Contact Center, una declaració institucional en suport als treballadors i treballadores d’Extel de l’Hospitalet.

Extel, a nivell estatal, també ha fet ús de l’article 52 de l’Estatut de Treballadors per a acomiadar persones per baixes mèdiques.

A més, precisament ABS va adquirir fa uns mesos Rainbow, una altra societat del sector amb prop de 500 treballadors a Espanya, segons ha informat Europa Press.

Adecco, per part seva, va explicar que la venda obeeix exclusivament a raons d’estratègia empresarial i desenvolupament de model de negoci, perquè ha decidit “centrar els seus esforços i inversions” en l’àrea dels recursos humans. També aclaria que ABS és una “empresa amb contrastat coneixement, experiència sectorial i clara vocació de permanència i creixement, que permetrà construir un projecte de futur per als seus empleats, clients i proveïdors”.

La companyia suïssa Adecco va adquirir Extel a l’abril del 2005 a l’empresa espanyola Human Group per 57 milions d’euros, i quinze anys després ha decidit desfer-se d’aquesta branca d’activitat per un import que no s’ha fet públic.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de gener de 2020