CCOO de Catalunya creix un 2,86% en afiliació durant el 2019 i arriba a les 146.773 persones afiliades

Continua la progressiva feminització del sindicat amb una aportació de les dones d’un 70% a l’increment afiliatiu.

El creixement afiliatiu més intens es produeix en persones menors de 31 anys.

Un cop tancades les dades d’afiliació de 2019, s’observa que CCOO de Catalunya ha crescut un 2,86% respecte de l’any 2018. A 31 de desembre de 2019, hi havia 146.773 persones afiliades a CCOO de Catalunya, el que suposa un increment net d’afiliació de 4.084 persones.

Una dada molt rellevant és que les dones aporten un 70% de l’increment d’afiliació al sindicat en el 2019. L’augment d’afiliació femenina al 2019 ha estat de 2.857 afiliades, fins a situar-se en la xifra de 63.355. Això significa que el creixement afiliatiu de les dones, amb un 4,75%, és superior al creixement afiliatiu global (2,86%), i com a conseqüència, es redueix la diferència entre l’afiliació femenina i la masculina en un punt; ara les dones representen el 43,17% de l’afiliació de CCOO de Catalunya, confirmant-se, un any més, la progressiva feminització del sindicat.

Una altra dada molt destacada és que el creixement afiliatiu a CCOO de Catalunya l’any 2019 es va donar amb més intensitat en persones menors de 31 anys, amb un increment del 8,72%. A 31 de desembre de 2019 hi havia 7.097 persones joves afiliades al sindicat (3.192 dones i 3.905 homes). L’afiliació femenina fins als 30 anys representa un 45% del total de l’afiliació d’aquesta franja d’edat, i això significa gairebé dos punts per sobre la mitjana.

Si ens fixem en l’afiliació per origen immigrant cal destacar que hi ha 14.153 persones afiliades a CCOO de Catalunya nascudes fora de l’Estat, concretament 6.252 dones i 7.901 homes. Les dones afiliades d’origen immigrant representen un 44,17% del total, un punt per sobre de la mitjana.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de gener de 2020