“Parlem d’igualtat de gènere” i “Pim-pam, decla!”: dos tallers per a l’actiu sindical

A Barcelona, Lleida i Girona

El Servei Lingüístic ha organitzat quatre tallers per a l’actiu sindical al llarg del mes de novembre a les seus de CCOO a Barcelona, Lleida i Girona. D’una banda, al taller “Pim-pam, decla!”, impartit per l’experta en comunicació Marcel·la Andreu a Barcelona i Lleida, es van treballar, de manera pràctica, les habilitats de comunicació que exigeix el fet de posar-se davant d’un micròfon o d’una càmera, que comencen per la presa de consciència d’un mateix i per l’autocontrol. Andreu va entrenar la respiració dels participants i va desvelar la tècnica clau per comunicar de manera efectiva i assertiva, així com l’esquema de les sis w a què cal respondre imperativament per fer una bona declaració (what, who, how, when, where i why).

De l’altra, al taller “Parlem d’igualtat de gènere”, impartit per la sociòloga Cristina Vila a Barcelona i a Girona, es van donar eines per emprar correctament el llenguatge inclusiu amb l’objectiu de visibilitzar les dones i de trencar els estereotips de gènere. Així mateix, es van proporcionar estratègies per evitar el sexisme, es van treballar conceptes bàsics d’igualtat i es van analitzar els models de feminitat i de masculinitat i la relació que tenen amb les desigualtats en l’àmbit del treball.

El Servei Lingüístic organitza anualment tallers de comunicació i d’escriptura. Un dels objectius d’aquestes formacions és contribuir a difondre entre l’actiu sindical els criteris comunicatius i lingüístics dels materials específics del Servei Lingüístic, que podeu consultar a la nostra web www.ccoo.cat/sl. Fem publicitat dels nostres tallers per Twitter (@slccoo), però si voleu que us tinguem en compte per a properes formacions, no dubteu a escriure’ns a: [email protected].