El sindicat torna a demanar la llibertat dels líders polítics i socials empresonats

CCOO considera que la sentència del TJUE sobre la immunitat parlamentària de Junqueras ens referma en la denúncia continuada de l'abús de la presó preventiva per part del TS

Avui hem conegut la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) que ha dictat que el president d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, tenia immunitat parlamentària després dels resultats de les eleccions al Parlament Europeu del 26 de maig, i que el Tribunal Suprem (TS) l’hauria d’haver deixat sortir de la presó, abans de la sentència del procés, per poder recollir l’acta d’eurodiputat.

Aquesta sentència del TJUE avala, entre d’altres, el posicionament de CCOO de Catalunya amb la nostra denúncia de l’abús de la presó preventiva per part del TS, i per tant seguim exigint la llibertat dels presos i preses independentistes.

CCOO es torna a refermar en què, per ser resolt, aquest conflicte requereix vies de diàleg polític i voluntat d’entesa, i per això des del sindicat considerem necessari que puguin recuperar la llibertat amb les fórmules legals que generin més consens, amb l’objectiu de formar part de la solució d’un conflicte polític i territorial que fa massa anys que dura.

Només es podrà avançar des de la construcció d’una majoria social i política a favor d’una solució pactada, perquè necessitem recuperar la normalitat institucional per abordar ja l’increment de la pobresa i les desigualtats socials, perquè són les institucions democràtiques les que poden contraposar el poder de la gent al poder econòmic i garantir drets.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de desembre de 2019