A Catalunya, 44 delegats i delegades

CCOO guanya per setena vegada consecutiva les eleccions sindicals a Correos

A les eleccions sindicals celebrades el 18 de desembre a Correos, CCOO ha guanyat per una àmplia majoria de delegats i vots, millorant els resultats de 2015. Amb un 43% en personal laboral, un 35% en personal funcionari, i un total de 472 delegats, i amb una gran diferència amb altres sindicats, CCOO es consolida com a primera força sindical en el correu públic des de 1995. A Catalunya, CCOO guanya amb 44 delegats, per davant d’UGT (35), CSIF (24), CGT (22) i SIPCTE (13), i a la província de Barcelona, CCOO també es consolida com a primera força sindical amb 16 representants.

Tancat ja l’escrutini a altes hores de la matinada del dia d’ahir, CCOO s’ha revalidat com a primera força sindical a Correos en representació i en nombre de vots dels gairebé 50.000 treballadors i treballadores, funcionaris i laborals, que componen la plantilla. El sindicat consolida i millora els resultats obtinguts a les eleccions sindicals del 2015, obtenint 472 delegats i delegades en total.

El sindicat aconsegueix el millor resultat de la seva història i la major diferència respecte a la resta d’organitzacions sindicals, en treure-li 249 delegats/des al segon sindicat, UGT (223), 309 sobre CSIF (163), 317 sobre SL (155), i 377 sobre CGT (95). CCOO es fa també amb la majoria sindical en 14 de les autonomies que han votat, en 28 províncies en personal funcionari i 40 en personal laboral, així com en totes les zones organitzatives de l’empresa.

CCOO, amb la legitimitat democràtica que li atorga la majoria sindical, emplaçarà al nou Govern i a la Direcció de l’empresa a culminar el Pla Estratègic i a afrontar un nou Conveni Col·lectiu per a afermar el futur de la major empresa pública del país, per situar-la a l’altura dels seus homòlegs europeus i convertir-la en referent en ocupació de qualitat i amb drets.

Per a CCOO, la qualitat del servei públic només és possible amb qualitat en l’ocupació, salari i drets, que han d’aconseguir-se en el marc d’un nou Conveni i Acord Col•lectius perquè la precarietat només pot portar a la nefasta prestació del servei postal públic per a la ciutadania.

CCOO agraeix a tots els treballadors i treballadores la confiança dipositada, el suport demostrat que confirma el treball del sindicat en aquesta última legislatura postal, en la qual va aconseguir, des de la proposta i la mobilització, amb el suport de la plantilla, arrencar l’Acord 2018-2020 amb increments salarials de més del 9%, gairebé 12.000 llocs fixos, millores en promoció i provisió de llocs i en drets.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de desembre de 2019