CCOO aprova un fons solidari d’un milió d’euros per a conflictes laborals de col·lectius vulnerables

Al Consejo Confederal celebrat a Madrid els dies 17 i 18 de desembre

Els dies 17 i 18 de desembre, s’ha reunit a Madrid el Consejo Confederal de CCOO. Entre les mesures acordades, destaca l’aprovació d’un fons solidari al 2020 per a secundar econòmicament conflictes laborals de col·lectius vulnerables, nodrit amb recursos de la Confederación Sindical de CC.OO.

La dotació prevista, d’un milió d’euros (equivalent a la inversió d’un euro per cada afiliat de CCOO de tota Espanya), anirà destinada a ajudar a aquelles lluites laborals que estan reivindicant els 14.000 euros com a salari mínim de convenis.

El fons s’utilitzarà per a donar suport a la convocatòria de vagues -a fi de negociar convenis que recullin tal reivindicació- per a compensar a persones afiliades al sindicat, amb uns requisits mínims (vinculats a un nivell d’afiliació exigible a les empreses i centres de treball afectats per la vaga). I també permetrà secundar logísticament altres mobilitzacions (manifestacions, concentracions…) a empreses o sectors que persegueixin aquesta mateixa fi sindical dels 14.000 euros de salari mínim de conveni.

Aquesta decisió s’engloba en l’estratègia sobre la negociació col·lectiva de CCOO, i l’impuls necessari per disputar els excedents empresarials, l’any 2020 (últim de vigència de l’AENC, Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva, i de l’AIC, Acord Interprofessional de Catalunya), exigint una pujada general dels salaris i particularment dels salaris més baixos.

L’assignació del fons solidari s’estudiarà en funció dels conflictes laborals que pugui haver a tota Espanya aquest 2020, i la quantia que compensi la pèrdua salarial per l’exercici del dret de vaga s’establirà reglamentàriament.

Barcelona, 19 de desembre de 2019