CCOO denuncia la subrogació fraudulenta per part d’IGT dels treballadors i treballadores d’eDreams

Vaga el 19 de desembre

CCOO denuncia que IGT, l’empresa a la qual eDreams va subrogar les seves treballadores i treballadors, no compleix amb el conveni d’aplicació, ni amb els acords i condicions de la plantilla.

Entre d’altres aspectes:
– S’impedeix que el Comitè de CCOO exerceixi les seves funcions sindicals.
– Es vulnera el dret a la informació del Comitè de CCOO.
– No hi ha eines per a dur a terme el treball del Comitè.
– No publiquen els horaris amb l’antelació fixada per normativa.
– S’ha suprimit el correu electrònic per a comunicar-se amb comandaments, recursos humans (RH) i companys/es.
– No es paguen els salaris de manera correcta.
– No s’estan duent a terme els ascensos de categoria professional.
– Se’ls canvia de departament contínuament sense previ avís
– Se’ls convida a marxar amb un plus en la quitança a canvi de la baixa voluntària.

Segons acord aconseguit al Tribunal Laboral de Catalunya al juny de 2019 amb motiu de la “subrogació” de Vacaciones eDreams, la nova empresa, TechnoIGT Solutions Spain S.L. (IGT), havia de respectar els pactes i mantenir les condicions que la plantilla tenia amb eDreams. No obstant això, s’està violant aquest acord, així com altres tan importants com el dret fonamental a la llibertat sindical.

Des del passat 2 de desembre, s’impedeix que el Comitè d’empresa de CCOO pugui comunicar-se amb la plantilla i dur a terme les seves funcions sindicals. D’altra banda, s’ha privat a la plantilla de les eines necessàries per a fer el seu treball i del correu electrònic que servia per a informar de les baixes, les vacances o qualsevol altre assumpte als comandaments i RH. A més, no poden fer ús, en cap moment, del seu mòbil personal, ni se’ls permet parlar amb els companys/es, no es publiquen els horaris amb la deguda antelació, no es paguen els salaris a temps i els imports mai són correctes, no s’efectuen els ascensos de categoria professional corresponent… Es canvia a la gent de departament contínuament sense informar el Comitè. Es “convida” a la gent a marxar amb un premi en la quitança a canvi de signar la baixa voluntària, però no es contracten reemplaçaments.

En definitiva, s’estan complint els pitjors presagis: per encàrrec d’eDreams, IGT s’està desfent de la plantilla. Què diu IGT sobre aquest tema? Que fa el que el client, eDreams, sol·licita. Com beneficia això a totes dues empreses? Continuaran col•laborant per a treure beneficis a costa del treball de la gent a Romania, Colòmbia, l’Índia, la Xina i moltes altres oficines de les quals IGT disposa en la resta del globus i que, per descomptat, són molt més barates que Barcelona.

Per tot això, CCOO convoca una vaga de 3 hores el proper 19 de desembre de 2019 a les portes de la seu de eDreams a Barcelona (c/Bailèn, 67-69), ja que és responsable de la situació actual.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de desembre de 2019