CCOO reivindica el futur de les plantes de Nissan

Urgent necessitat de conèixer noves produccions per a les fàbriques

Adjuntem comunicat de les Seccions Sindicals de CCOO a totes les plantes de Nissan a Espanya:

NISSAN SÍ TÉ FUTUR A ESPANYA

Fa mesos que la situació productiva de les fàbriques de Nissan a Espanya passen per una situació de baixa activitat que ha provocat la presentació d’un expedient de 600 prejubilacions a les plantes de Barcelona i altres 80 a Cantàbria, així com l’aplicació de mesures de flexibilitat per a reduir la producció prevista en l’inici de l’any fiscal.

Des de CCOO som conscients de les dificultats per les quals travessa la situació del negoci de Nissan a nivell mundial i europeu des del punt de vista financer i també les baixes produccions que actualment tenim a les fàbriques de Nissan a Espanya.

L’“affair Ghosn” ha creat una crisi interna a Nissan i en el marc de l’Aliança Nissan-Renault-Mitsubishi, Nissan Europa a més afronta la incertesa de la planta de Sunderland al Regne Unit per les conseqüències que la situació del Brexit pot portar al negoci. Si a més li afegim una mala situació financera i una pèrdua de pes en les vendes, amb tot podem convenir que probablement és una de les situacions més crítiques a les quals fem front en molts anys.

És per aquest motiu que CCOO, i ens consta que altres sindicats també, hem iniciat una sèrie de gestions per a establir contactes institucionals amb les administracions públiques (Govern d’Espanya, Govern de la Generalitat, Ajuntament de Barcelona, Clúster de l’Automoció, Consorci de la Zona Franca i patronals) d’una banda, i amb el sindicat japonès Nissan Roren, de l’altra, amb l’objectiu de contribuir a la construcció de les alternatives necessàries que permetin l’articulació d’un projecte de continuïtat i estabilitat de les plantes de Nissan al nostre país. Fruit d’aquestes reunions s’han configurat equips de treball entre administracions, empresa i sindicats, que al costat dels treballadors/es, han de ser la garantia d’èxit per a qualsevol projecte de negoci de Nissan.

Els últims acords aconseguits amb la direcció contemplen el compromís de noves inversions, com la construcció d’una nova planta de pintura, projecte que ha de ser la base que garanteixi el futur a Barcelona, juntament amb la resta de plantes de Nissan a Espanya; inversions compromeses que tindran el seguiment i l’exigència de CCOO per al seu ple compliment.

A CCOO som conscients que en les properes setmanes es prendran decisions estratègiques a nivell de l’Aliança Nissan-Renault-Mitsubishi i en concret a Nissan; decisions que han de tenir en compte la necessitat de reforçar l’aposta de l’aliança a Europa recuperant els nivells de producció a Barcelona.

Nissan a les seves plantes a Espanya, Àvila, Cantàbria, Sant Andreu de la Barca, Montcada, Nissan Distribution Service (NDS) i Zona Franca de Barcelona ofereixen les garanties per al desenvolupament de nous models que s’orientin cap a on es dirigeix el sector, l’electrificació dels vehicles i la seva conducció autònoma.

Les necessitats són apressants en termes de producció i ocupació i urgent la necessitat de conèixer noves produccions per a les fàbriques; el temps cada vegada és més protagonista i la intensitat en el treball i la reivindicació de major volum de producció ha d’incrementar-se.

Des de CCOO entenem que sí, que Nissan a Espanya té futur, i des d’un compromís ferm treballarem i lluitarem per a un futur de progrés per a tots els treballadors/es de Nissan. Estem convençuts que, com sempre, la lluita dels treballadors/es de Nissan per la nostra ocupació, tal com ho hem fet en altres ocasions, s’expressarà amb un caràcter unitari i ferm. Mai ningú ens ha regalat res, sempre ens ho hem guanyat junts i juntes.

Barcelona, 16 de desembre de 2019