CCOO convoca a les treballadores del Sector de la Dependència a mobilitzar-se el 14-D

Demà dissabte, 14 de desembre, a les 13 hores, davant el Ministeri de Sanitat, per exigir millores laborals i salarials

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya participa a la crida feta per part de la federació estatal a la mobilització de demà dissabte, 14 de desembre de 2019, del Sector de la Dependència. Es tracta d’una concentració a Madrid, davant del Ministeri de Sanitat, per protestar pel bloqueig de la patronal en la negociació del VIII Convenio estatal de servicios de atención a las personas dependientes y desarrollo de la promoción de la autonomía personal. Les organitzacions sindicals proposem, entre altres mesures, arribar a un salari mínim de 1.000 euros mensuals a les 14 pagues per a aquest 2020 i la patronal no només ho rebutja, sinó que, a més, no fa cap proposta.

Des de CCOO condemnem aquesta actitud intolerable i demanem una reconsideració a la patronal perquè accepti la millora de les condicions laborals i retributives del personal que té cura de les persones amb dependència. I és fonamental l’increment del finançament per part de les administracions.

És obvi que el Sector de la Dependència, cada cop més, es troba amb dificultats per a contractar professionals per la manca de reconeixement que pateixen, i les patronals, reiterem, no fan res per revertir aquesta situació.

Davant de la situació intolerable, CCOO convoquem a les treballadores i als treballadors del sector a la mobilització de demà, 14-D, a les 13 hores, davant del Ministeri de Sanitat a Madrid. Des de Catalunya, sortirem en autocar la nit abans.

Barcelona, 13 de desembre de 2019