CCOO manifestem la nostra preocupació davant l’incendi ocorregut aquesta matinada a l’empresa Derpin

CCOO de Catalunya manifestem la nostra preocupació davant l’incendi que ha ocorregut aquesta matinada a l’empresa Derpin, de Montornès del Vallès, que ha obligat a activar l’Alerta del Pla d’emergència exterior del sector químic de Catalunya (PLASEQCAT), i evacuar els treballadors i treballadores de 119 empreses de la zona i confinar els alumnes de les escoles dels municipis propers.

En aquests moments encara es desconeixen les causes de l’incendi, però l’afectació ha estat molt important, s’ha generat un gran núvol de fum negre i hi ha hagut un vessament important al riu Besòs.

Davant d’aquest escenari, CCOO ens mantindrem vigilants per l’afectació que aquest lamentable incident pugui tenir tant per a la salut dels treballadors i treballadores de les empreses dels polígons afectats com per a la seguretat de la ciutadania dels municipis propers. Així mateix, CCOO posem de manifest que els protocols i plans de seguretat de l’empresa han fallat, cosa que ha provocat que l’activitat productiva de la zona s’hagi vist afectada i s’hagi posat en risc també a la ciutadania.

CCOO demanem a la Generalitat de Catalunya i les administracions implicades que s’obri una mesa de seguiment per aclarir les causes de l’incendi i garantir que les treballadores i treballadors tant de Derpin com de les empreses de la zona no es vegin perjudicats per aquest greu accident.