Per avançar en els compromisos del Pacte per a la Reforma Horària

CCOO aposta per un horari d'obertura comercial únic fins a les 21 hores tot l'any

Demà, 5 de desembre, la Comissió de Treball del Parlament de Catalunya votarà les seves conclusions per modificar l’horari d’obertura dels establiments comercials de la Llei de Comerç. Des de CCOO volem reiterar el nostre posicionament per avançar cap al compliment del Pacte per a la Reforma Horària, que estableix el tancament dels establiments comercials a les 19.30 hores en l’horitzó del 2025; si no es donem passes en aquest sentit, el Pacte no té credibilitat.

A dia d’avui les botigues tanquen a les 21.00 hores durant 8 mesos l’any (octubre a maig), i 4 mesos majoritàriament a les 21.30 hores. Aquest horari que ja porta dos anys d’implantació ha sigut un primer pas per avançar en la conciliació i racionalització i sense cap afectació negativa a les vendes del sector comercial.

Per a CCOO, no és de rebut que per part d’alguns agents empresarials i alguns partits polítics vulguin donar passos enrere i fer veure que la mitjana és obrir tot l’any a les 21.30 hores.

A més a més, que aquesta proposta surti en un mes com desembre, on les treballadores i treballadors del sector del comerç han de treballar a ritmes escandalosos i pràcticament tots els festius (diumenges i festes laborals) és, com a mínim, provocador.

En un món que avança cap a la digitalització, amb nous canals de comercialització i nous hàbits de consum, el comerç té un repte important d’adaptació, però la resposta no és obertura sense límits, que comporta més precarietat laboral, rotació de plantilles i dificultats de conciliar la vida laboral i personal.

En resum, CCOO manifesta que per respecte al compromís del Pacte per a la Reforma Horària, per avançar en conciliació, igualtat i consum responsable, només hi ha un camí: tancar a les 21 hores. Si funciona durant 8 mesos, per què no tot l’any?

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de desembre de 2019