CCOO demana a ERC que faciliti la investidura d’un govern progressista i plurinacional a l’Estat espanyol per trencar el bloqueig institucional i polític que es viu a Catalunya

Trobades de les direccions de CCOO i ERC

CCOO ha mantingut en les darreres hores dues reunions amb la direcció d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) per valorar la situació política i social de Catalunya i Espanya en el marc de les negociacions per conformar un govern a l’Estat espanyol. La primera trobada va tenir lloc el passat dilluns, 2 de desembre, al Centre Penitenciari Lledoners on el secretari general de CC.OO., Unai Sordo, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, es van reunir amb el President d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras. La segona reunió es va produir ahir dimarts, 3 de desembre, entre dues delegacions de CCOO de Catalunya i Esquerra, encapçalades pel secretari general del sindicat, Javier Pacheco, i el coordinador nacional del partit republicà, Pere Aragonès.

CCOO va aprofitar les dues trobades per reclamar als màxims responsables d’ERC que facilitin la investidura d’un govern progressista d’esquerres que plantegi diàleg i solucions efectives per al conflicte polític que existeix a Catalunya i trenqui el bloqueig institucional i polític que es viu des de fa massa temps.

Agenda social prioritària

El primer sindicat de Catalunya també va demanar a Esquerra el suport a un govern de progrés a l’Estat per fixar com a prioritat política l’agenda social per abordar amb urgència temes com la reforma laboral, el sistema públic de pensions, l’habitatge, la protecció social, la política fiscal, el canvi de model productiu, les polítiques energètiques i climàtiques, les transformacions digitals i tecnològiques, els reptes demogràfics, la feminització de la societat o les polítiques per als joves. En aquest sentit, CCOO va insistir en la necessitat d’aprovar pressupostos tant a l’Estat com també a Catalunya.

CCOO va incidir en no deixar passar més temps en la constitució d’un govern amb un programa progressista perquè hi ha molt en joc. Sobretot per impulsar una solució política a Catalunya i aturar una extrema dreta xenòfoba, homòfoba, masclista, neofeixista i anticatalanista, amb polítiques socials que ofereixin expectatives de futur a amplis sector de la nostra societat que viuen molt precaritzats i amb una gran inseguretat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de desembre de 2019