Amb aquest acord queda desconvocada la vaga prevista els dies 5 i 9 de desembre

S'arriba a un principi d'acord sobre el Conveni estatal del sector d'estacions de servei

Foto La patronal del sector d’estacions de serveis i els sindicats CCOO i UGT van arribar ahir a un principi d’acord sobre el Conveni estatal d’estacions de servei, amb la mediació del Ministeri de Treball, que ha permès desbloquejar la situació, després de més d’un any llarg de negociacions. CCOO d’Indústria valora positivament l’acord, que s’ha assolit gràcies a la pressió de la vaga convocada per als dies 5 i 9 de desembre.

En matèria salarial, l’acord assolit preveu un increment salarial d’un 1,5 % per a l’any 2019, amb efectes retroactius a l’1 de gener d’aquest any, i un increment d’un 1,3 % per als anys 2020 i 2021. A més, inclou una clàusula de revisió salarial, en cas que l’IPC real superi els increments acordats, per garantir el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector. Precisament l’aspecte salarial era un dels principals punts de desacord entre les dues parts, ja que la patronal plantejava uns increments insuficients.

Amb la consecució d’aquest acord ha quedat desconvocada la vaga prevista els dies 5 i 9 de desembre al conjunt de l’Estat.
03/12/2019