CCOO de Catalunya exigeix la inserció laboral efectiva

Demà dimarts, 3 de desembre, Dia Internacional per a les Persones amb Diversitat Funcional

Cada 3 de desembre es celebra el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat (Diversitat Funcional). L’any 1992, les Nacions Unides van declarar el 3 de desembre com a dia internacional amb els objectius de sensibilitzar l’opinió pública sobre els temes relacionats amb la discapacitat i promoure la presa de consciència pel que fa als beneficis que generaria la integració de les persones amb discapacitat en tots els aspectes de la vida política, social, econòmica i cultural.

Des de CCOO de Catalunya volem, amb motiu d’aquest dia, exigir la inserció efectiva laboral de les persones amb diversitat funcional. La inserció laboral de les persones amb discapacitat és actualment al voltant del 26% de les persones que poden treballar, això malgrat l’existència d’un marc legislatiu que té l’objectiu de la inserció laboral ordinària, que en la realitat molt poques persones amb diversitat funcional aconsegueixen de manera efectiva.

Constatem:
– El baix interès de les autoritats laboral per vetllar pel compliment de la legislació amb l’objectiu de la inserció laboral a l’empresa ordinària.
– La concentració de la majoria de les ajudes públiques en l’ocupació protegida.
– La manca d’una línea de formació ocupacional específica per a persones amb diversitat funcional, ja que s’engloba tot dins de la formació a les persones vulnerables o amb risc d’exclusió social.

A Catalunya, estem en mig d’un procés de debat per a elaborar el Pacte Nacional per a les Drets de les Persones amb Discapacitat, on el nostre sindicat, CCOO, participa activament en els diferents grups de debats, i aposta perquè aquest pacte arribi amb mesures concretes a tots els aspectes que afecten les persones amb diversitat funcional (educació, salut, inserció laboral, accessibilitat, llibertat, participació, seguritat, protecció, etc.). A més, considerem indispensable que les mesures tinguin el pressupost suficient per portar-les a terme.

Des de CCOO de Catalunya, reiterem les nostres exigències:
– L’aplicació efectiva de la llei que exigeix la quota del 5+2 a les administracions públiques i el 2% a les empreses ordinàries de més de 50 treballadors.
– Un reglament que desenvolupi la llei d’accessibilitat aprovada fa anys pel Parlament de Catalunya, amb l’objectiu de prendre mesures que assegurin la mobilitat i l’accessibilitat als centres de treball per a les persones amb discapacitat.
– Recursos econòmics per a política activa en ocupació, i formació per a les persones amb diversitat funcional.
– L’eliminació de totes les traves i les exigències discriminatòries per a l’accés al món laboral, entre d’altres, les proves.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de desembre de 2019