CCOO, PTP i FAVBAIX fan una campanya per demanar que el Trambaix travessi el polígon El Pla de Sant Feliu de Llobregat a Molins de Rei

Presentació demà divendres, 29 de novembre, a les 12 hores, al c/ Laureà Miró, 434, de Sant Feliu de Llobregat

CCOO, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Federació d’Associació de Veïns i Veïnes del Baix Llobregat presenten la campanya “Volem el Trambaix al Pla”. L’objectiu és exigir que l’extensió del Trambaix de Sant Feliu de Llobregat a Molins de Rei (travessant el polígon El Pla), sigui inclòs al Pla director d’infraestructures 2021-2030 de la Generalitat de Catalunya.

Josep Maria Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf; Lluís Carrasco, coordinador de la PTP al Baix Llobregat, i Julián Carrasco, portaveu de sostenibilitat de la FAVBAIX, compareixeran demà divendres, 29 de novembre, a les 12 hores, al c. de Laureà Miró, 434 (davant Indoor Karting Barcelona) de Sant Feliu de Llobregat, per destacar les fites que motiven aquesta campanya, com:
– La millora del transport públic i, per tant, del desplaçament de les persones treballadores del Baix Llobregat.
– L’execució d’una primera fase d’extensió del tramvia, fins al Pla i Molins de Rei, en el nou PDI 2021-2030.
-Desenvolupar l’estudi previst al PDI sobre la prolongació del tramvia fins l’Estació de Quatre Camins dels FGC (Sant Vicenç dels Horts).
-La reducció d’impactes mediambientals a la comarca i la seva implicació activa al repte global de canvi climàtic.
-La millora de la qualitat de vida a aquests municipis, a partir de la pacificació del trànsit que implica la xarxa de tramvia.

Que el Trambaix travessi el polígon del Pla significaria una millora per als milers de treballadores i treballadores que treballen en aquest polígon, on, segons fonts municipals hi ha més de 150 empreses. També permetria la reducció de riscos laborals, permetria ampliar la xarxa de transport públic a la comarca i seria una aposta clara per millorar la qualitat de l’aire, objectiu necessari de diverses administracions.

Entre d’altres accions es presentarà el web https://volemeltrambaixalpla.org/ com a espai d’informació i de recollida virtual i presencial de signatures adreçat a persones treballadores del polígon i a la ciutadania en general. També presentarem el manifest unitari, material gràfic i infografies explicatives de la proposta.

La campanya inclourà la presentació de mocions als ajuntaments afectats, una petició de resolució al Parlament de Catalunya i la realització durant el primer semestre del 2020 d’una marxa simbòlica des de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat fins al de Molins de Rei amb parades de cartró fent el recorregut reivindicat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de novembre de 2019