CCOO no signa la nova borsa de treball de l’Institut Català de la Salut (ICS)

Tot i ser el sindicat majoritari a la Mesa Sectorial de Negociació

El passat 22 de novembre se signava el nou Pacte de Selecció Temporal de l’Institut Català de la Salut-ICS (borsa de treball). La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya, com a integrants de la Mesa Sectorial de Negociació, hem format part del grup de treball que es va crear fa uns mesos i que tenia com a missió la redacció d’un nou pacte que millorés l’anterior.

Hem fet múltiples reunions amb l’ICS i amb la resta de sindicats amb representació i si bé és cert que hem aportat importants millores des del document inicial, aquestes no han estat suficients perquè CCOO el signéssim.

El principal motiu de no signar ha estat perquè obre la porta a una contractació totalment arbitrària de professionals sanitaris i sense seguir l’ordre de puntuació de la borsa. Així, al personal sanitari se’l pot contractar 3 mesos i prorrogar el contracte 3 mesos més sense passar per borsa. I tot seguit, si canviem al o la professional d’unitat productiva, es torna a activar uns nous 3+3 mesos, també sense seguir la puntuació. A la pràctica, podria suposar anys i anys de contracte on, segons el nostre criteri, es vulneren els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

En el cas dels i les professionals de gestió i serveis (no sanitaris), es poden seguir fent contractes mes a mes, també sense seguir l’ordre de puntuació de borsa, tal i com s’ha anat fent en l’anterior Pacte de Selecció Temporal.

I per finalitzar, un criteri que tampoc ha estat ben acollit és el de valorar exclusivament 7 anys d’antiguitat com a serveis prestats a l’ICS. Considerem que no tothom aprova un procés de concurs-oposició en aquest termini i que tenim professionals amb una àmplia expertesa, i amb més d’aquests 7 anys d’antiguitat, que amb la nova borsa no es valorarà.

Des de CCOO lamentem aquesta decisió de l’ICS, avalada per 3 sindicats més (UGT, SATSE i Metges de Catalunya), però la nostra opció de no signar ha estat avalada per un 98,5% de les nostres delegades i delegats de l’ICS a tota Catalunya, així com amb un ampli suport de l’afiliació i professionals. Considerem que negociar un nou pacte, sigui quin sigui, en aquest cas un pacte que afectarà a milers de treballadores i treballadors públics, ha de ser per a millorar les seves condicions laborals, i mai per a empitjorar-les.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de novembre de 2019