S’arriba a un acord sobre l’ERO de Bayer Hispania

Aquest dilluns s’ha informat les treballadores i treballadors de Bayer Hispania (Sant Joan Despí) de l’acord sobre l’ERO assolit amb la direcció de l’empresa dijous passat. CCOO fem una valoració positiva de l’acord, ja que ha permès reduir l’afectació de l’expedient i s’han aconseguit les millors condicions possibles per a les persones afectades, a més d’incloure un nou concepte d’indemnització.

L’acord preveu l’extinció de 60 llocs de treball, i no els 75 plantejats inicialment, i deixa fora de l’expedient els membres d’una mateixa parella, el personal que tingui acreditada una discapacitat igual o superior al 44% i les dones víctimes de violència de gènere. També estableix la creació d’una borsa de treball per si hi hagués un possible lloc de treball en altres empreses del grup i un pla de recol·locació per ajudar les persones afectades a reincorporar-se al món laboral, que tindrà una durada de 9 mesos.

En l’apartat econòmic, per als treballadors i treballadores menors de 55 anys s’ha pactat una indemnització equivalent a la de l’acomiadament improcedent, més una dotzena part del salari fix brut anual.

En el cas dels treballadors i treballadores que tenen a partir de 55 anys s’estableix un pla de prejubilacions amb un complement fins al 70 % del salari fins als 58 anys i, a partir d’aquesta data, se’ls garanteix la pensió com si tinguessin l’edat de jubilació.

Per a totes les persones afectades s’estableix, a més, una paga mensual equivalent a un 1 % del salari fix brut anual per cada mes de permanència a l’empresa des de gener de 2020 fins que es faci efectiu l’acomiadament. Si s’allarga més la data prevista per a l’acomiadament, aquesta paga mensual s’incrementarà fins a un 1,5 %.

Finalment, les persones que tenen una ajuda de l’empresa per tenir ascendents o descendents a càrrec, o la parella, amb una discapacitat superior al 44 % cobraran la quantitat de 4.500 euros en un sol pagament.