Taller d’igualtat de gènere a Girona

Des del Servei Lingüístic de CCOO fa temps que treballem perquè la diversa documentació que es genera des del nostre sindicat sigui inclusiva i adopti una mirada de gènere, i és per aquest motiu que de tant en tant organitzem tallers per reforçar aquests missatges.

Concretament el 21 de novembre hem portat a terme el Taller d’igualtat de gènere a Girona —el dia 12 de novembre la mateixa formació es va fer a la seu de CCOO de Barcelona—, que ha anat a càrrec de la sociòloga Cristina Vila. La finalitat d’aquest ha estat indagar en els orígens, les causes, els processos i les conseqüències de la desigualtat de gènere i les violències masclistes, i reflexionar sobre les possibilitats de canvi a escala personal i social.

La majoria de les persones assistents han estat delegats o delegades sindicals o que desenvolupen algun càrrec tècnic i/o de direcció a l’entitat. Tots elles, amb continguts teòrics però també amb exercicis pràctics, han pogut treballar el llenguatge inclusiu i fixar-se en la importància que té aquest per trencar els estereotips de gènere.

Cristina Vila ha impulsat projectes com Igualtat creativa, Little Revolutions i Canvia el conte. Així mateix desenvolupa tasques relacionades amb la coeducació i la prevenció de violències masclistes en escoles i centres de secundària i en l’àmbit LGTBIQ+, i participa en l’organització de punts liles i en les campanyes de prevenció de violències sexuals.