Davant l’incendi a Faurecia d’Abrera, CCOO espera que es pugui tornar a la normalitat al més aviat possible i vetllarà perquè aquesta situació d’excepcionalitat no afecti els llocs de treball

L’incendi ha obligat a aturar la producció a SEAT

CCOO d’Indústria de Catalunya manifesta el seu suport absolut i solidaritat amb les treballadores i treballadors de la planta de Faurecia d’Abrera, després de l’incendi ocorregut la matinada del 20 de novembre, i es posa a la seva disposició en tot allò que sigui necessari perquè es pugui normalitzar la situació al més aviat possible. CCOO vol posar en valor la predisposició que han demostrat des del primer moment les treballadores i treballadors de Faurecia, que han col·laborat i ajudat en les tasques de neteja de la nau afectada i s’han posat a disposició de la companyia.

Durant la nit del 19 al 20 de novembre es va produir un incendi en una de les línies de pintura de la planta de Faurecia d’Abrera que va obligar a evacuar el personal del torn de nit i va deixar greument afectades les instal·lacions i part de la maquinària de producció. Sortosament, no es van produir danys personals. Com a conseqüència d’aquest incident, les instal·lacions de Faurecia estan aturades, la qual cosa ha obligat a Seat a aturar diferents torns de treball des de dimecres per la tarda per falta d’estoc, cosa que també ha repercutit en algunes de les seves empreses auxiliars i proveïdores, que també s’han vist obligades a aturar la producció, aplicant les mesures de flexibilitat que tenen acordades.

Davant d’aquesta situació, s’estan plantejant diverses alternatives per garantir el subministrament de materials a Seat, com produir temporalment en altres plantes de Faurecia, canviar la maquinària afectada a la planta d’Abrera i buscar proveïdors alternatius de manera temporal. Diumenge es tornaran a reunir les direccions de Seat i de Faurecia per analitzar l’estat de la situació.

En aquest escenari, CCOO està coordinant sindicalment les diferents empreses implicades perquè aquesta situació d’excepcionalitat no afecti els llocs de treball a Faurecia ni a la resta d’empreses del sector que s’han vist afectades per aquest lamentable accident.