Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO Catalunya (Núm. 57)

Novembre de 2019

Butlletí 57

“L’impressora de la discordia” i “Cuando la tinta libre sale cara: ¿Tiene límites la libertad de expresión en la empresa?” són els dos comentaris de sentències del TSJC gestionades pel GTJ de CCOO de Catalunya que encapçalen aquest nou Butlletí. En ambdós casos, es confirmen les condemnes de les conductes empresarials. En el cas de la segona, es revisa la indemnització per danys i perjudicis.

La secció laudes d’eleccions sindicals presenta un comentari i diversos laudes de referència sobre el cens laboral.

La secció estudis jurídics i sindicals inclou una fitxa sindical sobre la representativitat sindical a les administracions públiques, la Guia per a l’aplicació de la igualtat retributiva entre homes i dones elaborada pel Consell de Relacions Laborals de Catalunya, una ressenya del recent llibre de Antonio Baylos Sindicalismo y derecho sindical i entrades rellevants a blogs jurídics. També es fa ressò de l’acte de presentació del llibre Ruano, de Rafael Senra Biedma.

La secció jurisprudència inclou resolucions judicials gestionades per CCOO: la condemna a l’INE per discriminació a una treballadora, o la del temps de descans per a persones que treballen amb pantalles de visualització de dades (al sector del contact center).

A la secció enllaços hem afegit una nova edició de la revista Ciudad del Trabajo, coordinada per Miquel Àngel Falguera i publicada per l’editorial Bomarzo.