S’arriba a un acord sobre l’ERO de suspensió de Ponsfil

CCOO d’Indústria fa una valoració positiva de l’acord assolit a l’empresa Ponsfil (Ponts) sobre l’ERO de suspensió temporal de contractes, ja que s’han acordat mesures per minimitzar-ne l’afectació i perquè la seva aplicació es faci amb les millors condicions possibles per a les treballadores i treballadors afectats.

L’acord deixa fora de l’expedient les persones que tinguin a partir de 59 anys, de manera que afectarà 36 contractes de treball i no tota la plantilla, com es plantejava inicialment. El període de suspensió serà de 100 dies entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2020 i 100 dies més de l’1 de gener al 31 de desembre de 2021, i no tindrà repercussió en les vacances ni en les pagues extraordinàries.

L’empresa establirà un calendari perquè la suspensió es dugui a terme de la forma més equilibrada possible i es tindran en compte els períodes de prestació d’atur consumits per no perjudicar els treballadors i treballadores afectats.

Així mateix, fins al 31 de desembre d’aquest any l’empresa aplicarà els mecanismes de flexibilitat previstos en el Conveni estatal de la indústria tèxtil i de la confecció, respectant, en la mesura que sigui possible, els torns de treball de cada treballador i treballadora.

Ponsfil és una empresa del sector tèxtil que es dedica a la manufactura de filats d’estam i les seves barreges per a la confecció de gènere de punt, tapisseries, etc.