CCOO alerta que, tot i la millora en afiliació a la Seguretat Social, es redueix l’atur en menor intensitat que fa un any

El 85,1 % de la nova contractació registrada és temporal

ATUR REGISTRAT CATALUNYA/ESPANYA
El mes d’octubre del 2019 deixa una xifra de 387.267 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual de l’1 % (3.930 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.177.659 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 2,4 %.

Respecte al mes anterior, l’atur registrat presenta un augment de 14.644 persones aturades (3,9 %). La població menor de 25 anys registra un augment de 1.481 joves sense feina (5 %) respecte de l’any anterior, i fa que a Catalunya hi hagi un total de 31.000 joves que cerquen feina sense èxit. Respecte al setembre, l’augment de joves desocupats és del 12 % i 3.330 joves sense feina més.

Es redueix l’atur respecte al 2018 en un 1 % però, tot i la disminució, Catalunya continua amb prop de 388.000 persones que no troben feina. El fort increment de l’atur entre els i les joves, havent acabat la temporada d’estiu, és un signe més de les dificultats que pateix aquest col·lectiu per aconseguir un lloc en el mercat de treball.

Feu clic per veure el comunicat de premsa de valoració de les dades de l’atur d’octubre de 2019.