Signat un conveni de col·laboració entre la Fundació Benallar i el Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya

Integració social de persones migrants en situació de vulnerabilitat

Aquest mes d’octubre, el Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya ha signat un acord de col·laboració amb la Fundació Benallar, que forma part de l’acció social de l’Escola Pia de Catalunya i que té com a objecte la integració social de les persones migrants en situació de vulnerabilitat.

En el marc de l’acord s’estableix que el CITE posarà a disposició de la Fundació Benallar totes les informacions que requereixin en matèria legal d’estrangeria, tant pel que fa a xerrades informatives i sessions de grup com assessorament individualitzat gratuït a les oficines del CITE o també atenció jurídica especialitzada en els casos que per la seva dificultat ho requereixin.

També es posaran a disposició de la Fundació Benallar, per mitjà del sindicat CCOO de Catalunya, espais del sindicat per a la realització d’activitats formatives en llengua castellana adreçades a persones migrades que la fundació organitza.

Per la seva banda, la Fundació Benallar promourà el coneixement dels drets laborals i la importància de la participació sindical entre les persones vinculades a l’entitat i entre aquelles que participin les activitats formatives que es facin en el marc d’aquest acord de col·laboració.

Les dues entitats elaboraran un pla de treball anual conjunt i establiran les prioritats de treball. Al mateix temps, constituiran una comissió de seguiment, que es reunirà amb una periodicitat mensual, per garantir l’assoliment i l’avaluació de les activitats previstes.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 d’octubre de 2019