CCOO demanem participar en les meses tècniques que analitzen el funcionament del PLASEQTA

CCOO reivindiquem que es defineixi un calendari per agilitzar les accions que s’estan duent a terme al sector

Aquest dimarts ha tingut lloc una reunió a la Delegació del Govern a Tarragona per tractar, entre altres qüestions, l’accident laboral mortal ocorregut a Carburos Metálicos el passat mes de maig i l’anàlisi sobre el funcionament del PLASEQTA (Pla d’Emergència Exterior del Sector Químic de Tarragona), una reunió que havia estat llargament demandada per CCOO. En aquesta reunió hi van participar els sindicats CCOO i UGT, la patronal AEQT, el delegat del Govern a Tarragona, el director general de Relacions Laborals i el subdirector general de Seguretat de la Generalitat de Catalunya; les direccions territorials d’Interior, de Treball, Afers Socials i Famílies, i d’Empresa i Competitivitat; la Inspecció de Treball i l’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral.

Davant les peticions dels sindicats en relació amb les mesures de seguretat i prevenció als polígons petroquímics de Tarragona, després de la concatenació d’accidents laborals ocorreguts aquest any, l’Administració va plantejar tres qüestions en les quals està treballant. En primer lloc, va informar que s’han constituït unes meses tècniques integrades per Interior i l’AEQT per analitzar el funcionament i les mancances del PLASEQTA. CCOO d’Indústria demanem participar en aquestes meses i que es defineixi un calendari de reunions.

En segon lloc, l’Administració va explicar que hi ha un expedient sancionador a Carburos Metálicos, arran de l’accident laboral mortal del passat mes de maig, que ja està tancat i també hi ha obert un expedient a l’empresa Miasa per aclarir les causes de l’incendi del passat mes de juliol. CCOO d’Indústria demanem que s’agilitzi la resolució d’aquest expedient per depurar responsabilitats i garantir les condicions necessàries perquè no es torni a produir un nou accident.

Per últim, s’està treballant en la coordinació de les activitats preventives entre empreses de l’AEQT.

CCOO d’Indústria demanem solucions a les administracions implicades i a la patronal i que es posi data a les diferents accions que s’estan duent a terme per poder resoldre la situació quan abans millor, i adverteix que si no s’avança, no descarta obrir altres vies.