Amazon, contra el dret de vaga de les seves treballadores i treballadors

Arran de la vaga de mercaderies i logística de demà dimecres, 30 d’octubre

Davant la convocatòria de vaga per al 30 d’octubre, convocada per CCOO i UGT, per a desbloquejar la negociació del Conveni provincial de transport per carretera i logística de Barcelona, la direcció dels centres de treball que té Amazon a Barcelona s’està dedicant a vulnerar el dret de vaga de la seva plantilla i boicotejar-la, com ja va fer el 8M.

La direcció organitza, el mateix dia de la vaga, en els seus centres de treball, esdeveniments lúdics amb motiu de Halloween per a dissuadir als seus treballadors/es i que no participin de la convocatòria dels sindicats.

També ha imposat la jornada flexible incrementant-la en una hora més. Atès que la vaga comença avui, dia 29 d’octubre, a les 22 hores, i acaba el dia 30 a les 22 hores, obliga a la plantilla a finalitzar la jornada a les 24 hores del dia 30. Amb aquest pretext la direcció amenaça als seus treballadors/es comunicant que, pel fet que la vaga acaba el dia 30 a les 22 hores, aquell empleat/ada que no justifiqui la seva absència les hores restants s’atindrà a les conseqüències.

CCOO hem comunicat que el 90% de la jornada està cobert pel dret de vaga i que les maniobres de l’empresa són una amenaça vetllada cap a aquells treballadors/es que vulguin exercir el seu dret.

CCOO ha comunicat a Amazon que si pren algun tipus d’acció o represàlia amb els treballadors/es que secundin la vaga, es prendran les mesures oportunes per garantir un dret fonamental recollit a la Constitució espanyola com és el dret de vaga.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 d’octubre de 2019