Davant els actes de sabotatge a les vies ferroviàries

Els sectors ferroviaris de CCOO i UGT, preocupats per la seguretat de treballadors i usuaris

Comunicat de premsa dels sectors ferroviaris de CCOO i UGT davant els actes de sabotatge que s’estan produint a les vies ferroviàries:

CCOO i UGT, com a sindicats més representatius dins del Sector Ferroviari de Catalunya, davant dels actes de sabotatge que s’han produït darrerament a Catalunya volem fer les següents declaracions dirigides a les diferents Administracions, les organitzacions polítiques, les entitats socials i la ciutadania catalana:

- En aquestes últimes setmanes s’han produït una desena d’actes de sabotatge que posen en greu perill la vida dels treballadors ferroviaris i dels usuaris, en la seva majoria treballadors i treballadores que realitzen els seus viatges per anar a la feina. S’estan donant les condicions per a un accident greu que tots lamentarem.

- Mitjançant aquest escrit, fem una crida a la reflexió i el seny perquè els autors d’aquestes accions desisteixin de la seva actitud temerària.

- Demanem que la Generalitat i el Ministeri de Foment denunciïn aquests fets i posin en marxa totes les actuacions necessàries per evitar-los. Per sobre de tot, s’ha de garantir la seguretat de les persones. Una societat avançada ha de defensar la mobilitat segura i el dret al treball.

- Les condicions de circulació ferroviària no són iguals a les dels altres mitjans de transport. El temps de reacció segura davant dels obstacles a la via i la seva zona d’influència és molt reduït, per causa dels traçats sinuosos i les arbredes de la majoria de les línies ferroviàries catalanes, i pel pes elevat dels trens, que necessiten molt espai de frenada.

- Les Rodalies de Catalunya, de forma ordinària, pateixen massa incidències diàries i no presten el servei que els catalans i catalanes es mereixen; ho hem denunciat de manera continuada i hem realitzat accions relacionades amb la manca d’inversions i de les plantilles necessàries per a esmenar-les.

- El transport ferroviari gaudeix d’una baixa taxa d’accidentabilitat que li confereix un valor afegit respecte a altres mitjans de transport. La seguretat ferroviària, l’eficiència i la sostenibilitat del transport ferroviari és un benefici per als seus usuaris, els seus treballadors, el conjunt de la societat i el medi ambient. Es mereix una millor atenció i respecte per part de tothom.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 d’octubre de 2019