El vicepresident de la Generalitat de Catalunya rebrà les alumnes del mòdul C de coneixements de la societat catalana que imparteix el CITE de CCOO de Catalunya

El proper diumenge, 27 d’octubre

El proper diumenge, a les 16 h, el vicepresident de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, rebrà les més de 50 dones estrangeres, gairebé totes elles treballadores de la llar internes i sense autorització administrativa, que estan participant en el mòdul C de coneixements de la societat catalana i el seu entorn jurídic que ha organitzat el Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya, conjuntament amb les associacions Mujeres Pa’lante, Las Libélulas i Mujeres Migrantes Diversas.

Aquest curs s’ha desenvolupat els quatre diumenges del mes d’octubre, de 15 h a 19 h, i ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona. El fet que la formació es realitzi els diumenges a la tarda rau en què és l’únic moment de temps lliure d’aquestes treballadores i des del CITE es va valorar la necessitat d’adaptar l’oferta formativa a les seves disponibilitats.

Aquest mòdul formatiu forma part de la formació prevista a la Llei d’acollida de persones immigrades i retornades a Catalunya i busca promoure l’apoderament i l’autonomia de les persones estrangeres per afavorir la seva integració social. Al mateix temps, el certificat expedit en acabar el curs permet obtenir els informes d’estrangeria que expedeix la Generalitat de Catalunya i que són necessaris en diferents procediments d’estrangeria.

Durant la visita al Palau, les dones que participen a la formació seran rebudes pel vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, i pel conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, que podran conversar amb les treballadores de la llar per conèixer la seva situació laboral. Posteriorment es realitzarà una visita guiada a Palau. Un cop acabada la visita, i ja a la seu del sindicat a Barcelona a la Via Laietana, 16, es lliuraran dels certificats d’assoliment de la formació rebuda.

A la visita hi participaran, per part del sindicat, el secretari de Política Territorial, Acció Social, Barcelonès i Migracions, Toni Mora, i Carles Bertran, director del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) del sindicat. També hi haurà representants de les associacions que han col·laborat en l’organització del curs.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 d’octubre de 2019