Augmenta la parcialitat i la temporalitat en un mercat de treball incapaç de generar més i millor ocupació

CCOO denuncia que augmenta l'atur i la precarietat laboral, sobretot al sector serveis, amb una afectació molt més acusada en les dones

Foto Els resultats de l’Enquesta de població activa (EPA) per al tercer trimestre del 2019 indiquen que el nombre de persones aturades a Catalunya s’ha reduït en un 2,1% respecte del trimestre anterior, és a dir, hi ha 9.200 aturats i aturades menys, tenint com a resultat un total de 422.100 persones sense feina.

A Espanya, la xifra de persones desocupades ha estat de 3.214.400, amb una taxa d’atur del 13,9 %. La taxa d’atur a Catalunya se situa en un 10,9 %, 0,3 punts percentuals menys que el trimestre anterior i 0,2 punts percentuals més que al 2018. La taxa d’atur femenina (11,5 %) es manté superior a la masculina (10,3 %). En un any l’atur ha augmentat en 18.400 persones, el que representa un increment del 4,6 %. Aquest creixement s’ha donat només en el cas de les dones (20.100 efectives), ja que els homes han reduït la xifra en 1.700 efectius aturats.

Feu clic per veure:
- El comunicat de valoració de l'EPA del tercer trimestre del 2019