Teresa Pàmies, una de les nostres

El 23 d’octubre, Joan Carles Gallego, director de l’Aula de Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya, ha inaugurat l’exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres”. Gallego en la seva intervenció ha fet un repàs per l’obra de Teresa Pàmies, però sobretot per la seva vida pública. Ha ressaltat el punt de lluita i compromís social de l’escriptora i el que van representar els seus llibres i escrits per a una generació que no va viure la guerra de la qual els perdedors no volien parlar.

Ha remarcat també la llibertat de l’escriptora tant des del punt de vista personal com polític, la seva capacitat de crítica als seus correligionaris i ha valorat la importància de fer aquesta exposició al local del sindicat per contribuir al compromís amb la memòria històrica “d’una de les nostres”.

L’exposició “Teresa Pàmies. Tot és en els llibres” produïda per la Institució de les Lletres Catalanes, amb la col•laboració del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, l’Institut Català de les Dones i el Departament d’Educació es mostrarà al vestíbul de CCOO de Lleida del 21 al 30 d’octubre.

L’acte, organitzat pel Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya amb el suport del Departament de Cultura, s’emmarca dins els actes de l’Any Pàmies de la Generalitat de Catalunya, amb què es ret homenatge a Teresa Pàmies, enguany que es compleixen 100 anys del seu naixement.