Les direccions de les Seccions Sindicals de CCOO i UGT es tanquen a la seu d’Endesa de Barcelona

Avui dimarts, 22 d’octubre

Aquest matí, les direccions de les Seccions Sindicals de CCOO i UGT, encapçalades per Ricard Serrano i Miguel Ángel Jiménez, respectivament, s’han tancat de manera indefinida al vestíbul d’entrada de la seu d’Endesa de Barcelona (Avinguda de Vilanova, 12), en solidaritat amb la tancada indefinida que estan fent els secretaris generals de CCOO, UGT i SIE a Madrid, des del passat 16 d’octubre.

En el moment de la tancada els han acompanyat els secretaris generals de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i de la UGT de Catalunya, Camil Ros. Ambdós sindicats donen suport a aquesta mobilització en defensa dels drets de les treballadores i treballadors d’Endesa.

Es tracta d’una acció de protesta davant la greu situació que s’està donant a l’empresa. Després de més de dos anys de negociacions infructuoses pel conveni, la direcció d’Endesa augmenta el xantatge a la plantilla amb propostes que suposen una major precarització de les condicions laborals, més retallades de drets i pitjors condicions econòmiques. Tot això en un context de grans resultats econòmics i repartiment de dividends entre els accionistes de la companyia espanyola, que des de l’any 2007 pertany al grup italià Enel.

Barcelona, 22 d’octubre de 2019