Concentració de les treballadores i treballadors jubilats d’Endesa davant el consolat italià a Barcelona

Aquest dimecres, 9 d’octubre, hi ha una nova mobilització de les treballadores i treballadors jubilats d’Endesa contra la retallada de beneficis socials que els està aplicant l’empresa de forma unilateral. A les 11 hores es concentraran davant la seu del consolat italià a Barcelona (carrer de Mallorca, 270) per traslladar el seu malestar i rebuig davant les polítiques de retallades que la italiana Enel, propietària d’Endesa, està aplicant als treballadors i treballadores de la companyia elèctrica.

Aquesta protesta s’emmarca en el calendari de mobilitzacions convocat per CCOO d’Indústria per exigir a Endesa que reverteixi l’eliminació de la bonificació de la tarifa elèctrica per als extreballadors ja jubilats i respecti els drets i beneficis socials acordats amb la representació sindical de la plantilla.

Paral·lelament, s’estan establint contactes amb ajuntaments i altres entitats corporatives i municipals per denunciar l’actitud d’Endesa en matèria social (pobresa energètica, tracte als seus empleats, etc.).