CCOO acorda amb Correos la convocatòria de 4.005 llocs de treball fixos, 626 dels quals a Barcelona, que s’incorporaran en el primer quadrimestre del 2020

La major oferta a l’empresa pública des del 2004

L’acord subscrit per CCOO amb l’empresa pública Correos el desembre del 2018 ha engegat la major convocatòria d’ocupació des del 2004, amb 4.005 places convocades. Amb la incorporació dels treballadors i treballadores que superin la prova a principis de l’any 2020, s’haurà culminat un dels majors períodes d’estabilització d’ocupació a Correos, gairebé 8.000 llocs fixos en els últims tres anys, fruit dels acords de CCOO amb l’anterior i actual governs, la qual cosa millorarà la prestació del servei públic postal als ciutadans i ciutadanes, empreses i administracions.

CCOO, sindicat majoritari de Correos, s’ha felicitat per la convocatòria del procés de consolidació de 4.005 llocs de treball, derivat de l’acord aconseguit amb la direcció de l’empresa pública el desembre del 2018. El termini d’inscripció per participar en aquesta convocatòria acabarà el 10 d’octubre i la prova d’examen està prevista que tingui lloc a l’inici de l’any però la data està encara per determinar.

Després de les convocatòries de 1.606 i 2.295 llocs de treball fixos incorporats en els dos anys anteriors, l’actual convoca 4.005 llocs de treball, a incorporar en el primer quadrimestre de l’any que ve a la plantilla fixa de l’empresa, la qual cosa la situa com la major convocatòria d’ocupació fixa a Correos des de l’any 2004, i, juntament amb les anteriors, suposen el major procés d’estabilització d’ocupació a l’empresa pública, amb 7.906 nous llocs de treball fixos.

Convocades 626 places a la província de Barcelona i 826 places en total a Catalunya
L’actual convocatòria d’ocupació fixa a Correos tindrà llocs a tot el territori de l’Estat, amb places ofertes a totes les comunitats autònomes i a totes les províncies. Concretament, a Catalunya la convocatòria comptarà amb 826 places, i la província de Barcelona, amb 626, que segons el parer de CCOO milloraran les condicions de prestació del servei postal prestat als ciutadans i ciutadanes, després de les retallades de plantilla dels últims anys.

CCOO creu que s’ha de seguir en la mateixa línia de compliment de compromisos per, amb les convocatòries pendents acordades per als propers dos anys, 2020 i 2021, recuperar els 15.000 llocs de treball perduts durant la crisi, la qual cosa va motivar un dels majors i més llargs conflictes socials a l’empresa, i, així, seguir reduint els alts percentatges de temporalitat i temps parcial que encara té la companyia.

CCOO considera, per tant, que aquesta i les anteriors convocatòries, reflex de la capacitat del diàleg social i la negociació col·lectiva per aconseguir acords amb els anteriors i actual governs, beneficien els treballadors i treballadores, a més de contribuir, com a fi últim al fet que la ciutadania tingui un servei públic postal de qualitat, com exigeixen i mereixen, al costat de la demanda de continuar amb els processos d’estabilització d’ocupació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de setembre de 2019