CCOO valora positivament la iniciativa del Govern de la Generalitat d'aprovar el Decret d'acreditació de prescripció infermera

FotoEl Decret d’acreditació de prescripció infermera ha estat aprovat pel Govern de la Generalitat de Catalunya i actualment està pendent de ser publicat DOGC per a la seva entrada en vigor. Es tracta d’un decret que permetrà a les més de 45.000 infermeres i infermers de Catalunya que puguin acreditar-se per indicar, usar i dispensar uns 1000 medicaments i prop de 5000 productes sanitaris.

Per a CCOO aquesta mesura permetrà agilitzar l'atenció als pacients als CAP (centres d’atenció primària), als centres de salut mental i a les residències de gent gran, minvant la demora en la prescripció, i millorant així l’assistència sanitària.

Una vegada el decret entri en vigor, totes i tots els professionals d’infermeria de les empreses del sistema sanitari públic de Catalunya tindran un termini de 4 mesos per poder acreditar-se. Als centres privats la tramitació serà personalitzada. En el cas dels professionals amb menys d'un any d'experiència hauran de passar una prova per poder-se acreditar.

Des de CCOO felicitem la iniciativa del Govern de la Generalitat d'aprovar aquest decret, àmpliament i llargament reivindicada, així com ja han fet altres CCAA, i encoratgem a la revisió dels protocols i guies per ampliar el catàleg de prestacions.

També considerem que només un equip multidisciplinar pot oferir un estat de benestar i salut als usuaris i usuàries del nostre país, i per això s'han de donar competències a les professions per al seu desenvolupament real.
29/08/2019