Anunci de treballar voluntàriament en festius al funcionariat català

El conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha afirmat el 5 d’agost que el funcionariat català “podrà anar a treballar” els dies 12 d’octubre i 6 de desembre.

Des de CCOO estem astorats davant la descoordinació del Govern. Els calendaris laborals i escolars els ha aprovat l’Executiu català i estan en vigor. Contradir les decisions d’altres conselleries és una imprudència i crea inseguretat jurídica. Les jornades de festa del calendari laboral es ratifiquen al Ple del Consell de Relacions Laborals i, en aquest òrgan, el Govern de la Generalitat no ha presentat cap proposta com la que el conseller ha comunicat a la premsa.

Rebutgem aquesta proposta unilateral del conseller, que suposa falta de respecte per la negociació col·lectiva amb la representació legal de les empleades i els empleats públics. Precisament, fa poques setmanes, una sentència va haver d’anul·lar un acord pres per les patronals del conveni SISCAT i el sindicat Metges de Catalunya perquè no va tenir en compte l’obligada negociació amb tota la representació sindical.

El compliment del calendari laboral no pot ser una qüestió de voluntarietat de les persones individuals que han de treballar, sinó una norma negociada que atengui les necessitats del servei i els temps de treball normats. Si fos així, el mateix dret tindrien altres persones per a altres dates, fet que iniciaria un camí de discriminació per religió, posició política o altres creences.

Per tant, des de CCOO rebutgem la decisió del conseller i li indiquem quin és el camí que assenyalen el dret administratiu i el dret laboral per governar amb la seguretat jurídica i el respecte necessaris en una democràcia. Així mateix, li recordem que la funció pública té problemes molt més greus, com ara la infradotació dels serveis públics, la desfasada arquitectura i, naturalment, un deute important amb les seves plantilles, que encara esperen cobrar una mesada del 2013 i una del 2014, i que ha de fer front a l’envelliment i la temporalitat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 d’agost de 2019