Projecte solidari contra l'abandonament escolar

CCOO col·labora en la donació d'un microbús i de material escolar al Marroc, a càrrec de l'Associació ECCIT

Foto Les persones voluntàries de l’Associació ECCIT-Entitat Coneix i Comparteix porten tot el mes de juliol implicades en la campanya de recollida de material escolar per enviar a zones rurals del Rif, a prop de Xauen, al Marroc.

La recollida del material s’ha fet gràcies a la col·laboració del Sindicat d’Educació de CCOO de les Comarques Gironines i del contacte amb escoles, AMPA i també d’empreses privades.

A més, l’associació farà la donació d’un microbús amb l’objectiu de lluitar en contra l’abandonament escolar, sobretot de les nenes dels llogarrets aïllats de la comuna de Laghdir. Aquesta donació beneficia en total 123 infants. El vehicle de transport estarà al servei del teixit associatiu i del foment de l’intercanvi sociocultural i la cooperació al desenvolupament en aquesta zona. L’associació duu a terme projectes solidaris com aquest des de fa anys, molt especialment en l’àmbit escolar.

El microbús (conduït per Àngel Carreras, voluntari de l’associació i professional del sector i membre de la Fal·lera Gironina) està en camí des d’ahir dimecres 1 d’agost. Va iniciar el seu viatge des de Girona i ha fet una parada a la nova delegació d’ECCIT a Castelló per a recollir més material donat pels ajuntaments de Càlig i Traiguera.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 d’agost de 2019