Des del sindicat continuem la campanya per lluitar contra la precarietat a l'hostaleria

CCOO aconsegueix que l'ApartHotel Costa Encantada de Lloret de Mar recol·loqui 21 treballadors en la categoria professional adequada i els aboni diferències salarials

La Inspecció de Treball ha donat la raó a CCOO, que va denunciar a l’empresa GIDIMA, S.A. (ApartHotel Costa Encantada) de Lloret de Mar perquè tenia 21 dels 24 treballadors de l’empresa en la categoria laboral més baixa del conveni col·lectiu d’hostaleria. Estaven en la categoria Nivell VII bis, que és aquella que s’aplica a les persones que accedeixen a la seva primera ocupació en el sector o no tenen experiència professional superior a 12 mesos.

La Inspecció, després de fer les comprovacions pertinents, corrobora que tots els treballadors ja tenien experiència en el sector i per tant, requereix a l’empresa que aboni als treballadors els salaris corresponents a les funcions reals que estan desenvolupant, així com les cotitzacions corresponents a la Seguretat Social. Aquestes diferències salarials són importants i poden arribar a ser més de 300 euros mensuals per treballador.

Des de CCOO, continuem la nostra campanya per lluitar contra la precarietat al sector de l’hostaleria.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de juliol de 2019