CCOO obliga Burger King a través d’Inspecció de Treball a respectar el dret de la imatge i dignitat de les seves treballadores i treballadors

Normes de vestimenta

La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO de Serveis de Catalunya per la denúncia interposada contra la coneguda cadena de restauració moderna Burger King per no respectar el dret a la imatge dels seus treballadors i treballadores, i per faltar a la consideració deguda a la seva dignitat.

Des de la Secció Sindical de CCOO a Burger King s’havia demanat a l’empresa en múltiples ocasions que rectifiqués la normativa interna, ja que considerava que atemptava contra la dignitat de les persones. La resposta de l’empresa de no debatre res, degut a considerar-la una normativa intocable, va obligar a interposar la corresponent denúncia.

Com a conseqüència d’una de les múltiples denúncies que CCOO va interposar contra la multinacional per diverses irregularitats, la Inspecció de Treball de Barcelona conclou que Burger King Spain atempta al dret a la pròpia imatge de les persones treballadores, ja que obliga els homes a portar les barbes, bigotis i perilles completament rasurades, i les dones a portar un llaç dintre de les normes de vestimenta.

La Inspecció de Barcelona dona la raó a CCOO argumentant que hi ha mitjans més moderats i no lesius de drets fonamentals, com per exemple l’ús de barbera (protector de barba) o similar, de tal manera que la higiene alimentària quedi assegurada.

La Inspecció de Barcelona critica que la companyia imposa el fet de portar llaç a les dones i corbata als homes, sense possibilitat de que les empleades puguin optar a portar alternativament una corbata com els homes o viceversa, ja que no s’entén la diferenciació en l’exigència d’aquesta vestimenta, emetent en la seva resolució que no té una justificació objectiva i és contrari al principi de no discriminació per raó de sexe.

CCOO valora molt positivament aquesta resolució, que valora els arguments inicials del sindicat, i espera que d’ara en endavant es corregeixi tota discriminació existent a la companyia amb l’acció contínua de la Secció Sindical. Per a CCOO la resolució d’Inspecció suposa una sèrie d’argumentacions que també es poden extrapolar a altres empreses, on aquest tipus de situacions discriminatòries es troben a l’ordre del dia, sense anar més lluny, en bona part del sector de l’hostaleria, en la qual es treballa en unes condicions molt inacceptables, com ja ve denunciant el sindicat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de juliol de 2019