CCOO guanya al Tribunal Suprem sentència on es reconeixen les retribucions en període de vacances a la sanitat concertada

Afecta més de 50.000 professionals

De nou, la Federació de Sanitat de CCOO ha guanyat un important litigi a través del Gabinet Tècnic Jurídic del sindicat. Aquest cop es tracta d’un procés engegat ja al 2016 del sector de la sanitat concertada on reclamàvem el dret a cobrar les retribucions habituals (atenció continuada, plus de festius, caps de setmana, guàrdies…) durant el període en què el professional es trobava de vacances.

Ha estat una llarga lluita sindical, en un primer terme, i, posteriorment, als tribunals de justícia. Finalment ara tenim sentència del Tribunal Suprem, on es confirmen les nostres reivindicacions.

Tot va començar l’any 2016, quan CCOO, UGT i SATSE vam interposar demanda al TLC (Tribunal Laboral de Catalunya), i partir d’aquí una llarga lluita als tribunals de justícia de gairebé 3 anys. En un moment posterior, s’hi va adherir Metges de Catalunya.

Aquesta sentència del Tribunal Suprem és ferma, i per tant no recurrible. El seu contingut és mantenir allò aconseguit al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. I és de gran magnitud perquè afectarà més de 50.000 professionals de la sanitat concertada.

Des de CCOO ens mostrem satisfets, però també entenem que una reivindicació ajustada a dret hauria d’haver estat aconseguida des dels seus inicis, ja al 2016, i lamentem el llarg i costós procediment. Ara caldrà fer reclamacions de quantitat amb efectes des del 2015.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de juliol de 2019