Juntament amb patronals i sindicats majoritaris del sector

CCOO es concentrarà demà a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona en defensa del sector de geriatria

Des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya estem realment preocupats pel sector de la dependència i la geriatria, i ens veiem abocats a denunciar públicament l’abandonament que hi ha per part del Govern (Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies) envers aquest sector.

Malgrat les reunions mantingudes amb la Conselleria, les quals han estat fluides, no veiem accions de millora, motiu pel qual tant patronals i sindicats majoritaris del sector ens unim per mobilitzar-nos i aconseguir el nostre objectiu, que és la millora laboral de les treballadores i dels treballadors del sector, així com una qualitat assistencial de la nostra gent gran.

No volem que s’amagui la realitat ni les deficiències polítiques i volem que es visualitzi la situació d’emergència amb què ens trobem per manca de recursos. Actualment hi ha 40.000 dones professionals d’aquest sector a Catalunya amb una precarietat laboral fins a límits insostenibles.

Des de CCOO demanem al conseller i al Govern en general que el sector de geriatria i dependència sigui prioritari, i això és un crit d’auxili del patiment d’usuaris i treballadores.

En un principi ens volíem concentrar a les portes del Parlament de Catalunya, però atès que se’ns ha denegat el permís i l’única opció era fer-ho davant del Zoo de Barcelona, hem decidit traslladar la protesta a la plaça de Sant Jaume, davant del Palau de la Generalitat, demà dijous, 25 de juliol, a les 10 hores.

Convidem també la ciutadania a manifestar-se amb nosaltres per vetllar per les persones grans, presents i futures que viuen al nostre país, i perquè siguin tractades amb la dignitat i la qualitat que es mereixen.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de juliol de 2019