El TLC dona la raó a CCOO i UGT en la quantitat del salari del personal eventual del sector de majoristes de fruites i verdures de Lleida

Foto El Tribunal Laboral de Catalunya (TLC), mitjançant un laude arbitral, ha donat la raó a CCOO i UGT sobre l’aplicació del salari mínim interprofessional (SMI) per als treballadors i treballadores afectats pel Conveni col·lectiu sectorial de recol·lecció, emmagatzematge, manipulació i venda de fruita i verdura de la província de Lleida.

CCOO i UGT van interposar una mediació al TLC, on es va proposar un arbitratge, davant la reiterada negativa de la patronal del sector a aplicar l'SMI del 2019 al personal eventual, ja que adduïa que aquest no era aplicable per als treballadors i treballadores temporers amb un contracte inferior a 120 dies.

El laude arbitral dona la raó als sindicats i estableix que només hi ha un salari mínim de 12.600 euros anuals i que no hi pot haver discriminació entre treballadors i treballadores fixos i eventuals. El preu per hora dels treballadors eventuals s’ha de calcular dividint els 12.600 euros entre les hores de treball efectiu establertes en el conveni de referència i, per això, fixa el seu salari/hora en 7,08 euros.

Aquest laude és important perquè és d’obligat compliment per les parts.
22/07/2019