Aconseguit l'acord en el IV Conveni col·lectiu de handling

El passat dijous 11 de juliol del 2019 els sindicats membres de la Comissió Negociadora i la patronal ASEATA van aconseguir un acord global per al IV Conveni col·lectiu general del sector de serveis d'assistència a terra a aeroports, que afecta una plantilla d’unes 30.000 persones.

L'acord preveu, entre altres aspectes, revisió salarial, creació de nous plusos de caràcter mensual, que formen part del brut fix garantit als treballadors que se subrogui, i creació de plusos variables.

Quant a la remuneració de les empleades i empleats subrogats, s'implementa un model més clar de comparació entre el que hauria correspost percebre anualment per les garanties del conveni de sector i la remuneració que correspondria pel conveni d'aplicació a l'empresa a la qual s'ha incorporat, garantint la major de les dues; tot això, assegurant que no quedin afectades les demandes pendents de sentències basades en el III Conveni.

Els sindicats signants considerem que aquest conveni suposarà un pas molt important en la reducció de les diferències entre treballadores i treballadors de les diferents empreses i ajudarà la major estabilitat del sector.
15/07/2019