CCOO reivindica planificació, coordinació i inversions específiques per garantir la transformació del sector de l’autòmobil a Catalunya

El sindicat celebra la creació d’un àmbit específic de debat, proposta i anàlisi del sector

CCOO de Catalunya celebra la creació d’un àmbit específic de debat, proposta i anàlisi del sector de l’automoció a Catalunya, i reivindica planificació, coordinació i inversions específiques per garantir la transformació d’un sector que té un pes importantíssim en l’economia catalana i espanyola.

Davant del pla de suport a la indústria de l’automoció presentat el passat dilluns en la sessió extraordinària de l’Executiva del Consell Català d’Empresa, per part de la consellera d’Empresa i Coneixement, CCOO de Catalunya vol plantejar les qüestions següents:

En primer lloc, vol celebrar que la proposta s’hagi presentat en primer lloc en l’àmbit del Consell Català d’Empresa, com a òrgan i instrument de concertació de les polítiques industrials a Catalunya, emmarcat en el Pacte nacional per a la indústria.

El pla de suport a l’automoció i la mobilitat ha estat una petició demandada per CCOO en l’àmbit del Consell Català d’Empresa, ja que un procés de transformació sectorial com el que està patint el sector de l’automoció i la mobilitat al món necessita planificació, finançament específic, formació, investigació i desenvolupament de la tecnologia necessària per garantir que un sector que representa una part important del nostre model econòmic industrial esdevingui la punta de llança del vehicle elèctric, la mobilitat compartida i interconnectada.

Per a CCOO, resulta imprescindible establir un cens real d’empreses que presenten riscos i oportunitats com a conseqüència de les transformacions que es donaran al sector, així com tenir una coordinació directa amb la resta de les estratègies a nivell estatal, i que tingui en compte a fabricants, indústries auxiliars i tot el sector de components.

Cal garantir una transició justa en l’ocupació, que suposi una transformació dels treballs i que faci viable l’adaptació als nous reptes tecnològics amb el manteniment de l’ocupació en el sector. En aquest sentit, la formació dels treballadors i treballadores cobra un especial interès, i instruments com el Centre de Formació de l’Auto de Martorell són centrals per potenciar la formació de treballadors i treballadores qualificades, necessaris per abordar els reptes que el sector demanda.

CCOO de Catalunya i la Federació d’Indústria estan treballant conjuntament en propostes sobre la metamorfosi i el renaixement del sector de l’automòbil a Catalunya, amb la vocació de poder fer trasllat de les propostes i dels debats del sindicat en l’àmbit de l’espai anunciat abans-d’ahir per part del Govern.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de juliol de 2019