CCOO organitza a Cornellà una jornada jurídica sobre canvis legislatius en matèria d’igualtat i registre de jornada

Demà divendres, 5 de juliol, a partir de les 10 hores, a la seu del sindicat a Cornellà (Ctra. d’Esplugues, 68)

Demà divendres, 5 de juliol, a partir de les 10 hores, a la seu de CCOO a Cornellà (Ctra. d’Esplugues, 68) es farà una jornada jurídica sobre canvis legislatius en matèria d’igualtat i registre de jornada. Es tracta d’una jornada formativa adreçada a l’actiu sindical, on s’informarà sobre les darreres novetats jurídiques en matèria d’igualtat (RDL 06/2019) i de registre de la jornada de treball (RDL 08/2019) i on s’espera la participació més de 200 delegats i delegades.

La legislació tal i com obliga el Tribunal de Justícia de la UE obliga a equilibrar la relació laboral entre empresari i la part feble, les persones treballadores. Obliga a crear un sistema que permeti computar la jornada laboral diària realitzada per determinar de manera objectiva i fiable el nombre d’hores de treball efectives, la seva distribució en el temps i el nombre d’hores extraordinàries.

Els canvis normatius en matèria d’igualtat possibiliten una millora de la intervenció sindical a les empreses, rebaixant a 50 el nombre de persones treballadores a la plantilla per ser una d’obligat compliment, i alhora reclamen més dades complementàries.

La jornada serà conduïda per la secretària de Dones i Igualtat de CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès -Anoia – Garraf, Mónica Alarcón, i hi intervindrà la Paula Pejenaute, advocada del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO. Diferents companys i companyes sindicalistes de diferents sectors explicaran les estratègies i orientacions d’acció sindical per implementar la normativa a les empreses ubicades a la Unió Intercomarcal.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de juliol de 2019