Els sindicats CCOO, STAJ i CSI-F denuncien temperatures insostenibles als jutjats de Gavà i Sabadell

Les dependències judicials de Gavà i Sabadell estan suportant des de la setmana passada temperatures que han arribat als 38 graus centígrads a causa de l’avaria dels sistemes de climatització dels edificis judicials d’aquestes localitats. Aquesta avaria i les temperatures a les quals s’ha arribat aquests dies han provocat una situació de salut laboral insuportables i estan afectant la salut dels treballadors i treballadores.

Magistrats i lletrats de l’Administració de justícia (antics secretaris judicials) personal no transferit i dependent del Consell General del Poder Judicial i del Ministeri de Justícia estan dispensats de complir els seus deures judicials mentre no es repari el sistema de refrigeració dels edificis judicials.

Els cossos al servei de l’Administració de justícia de gestió, tramitació i auxili judicial transferits a la Generalitat no tenen aquesta dispensa. Únicament els permeten cada dues hores descansar 15 minuts i beure aigua.

Els sindicats CCOO, STAJ i CSI-F denuncien la situació extrema i insostenible per a la salut dels treballadors i treballadores.