CCOO força el Càtering Arcasa a fer fixos 15 contractes temporals en frau de llei i a pagar correctament les hores extres

Denúncia a la Inspecció de Treball

La Secció Sindical de CCOO de Càtering Arcasa en el centre de treball a l’Hospital de Sant Pau de Barcelona, on gestiona el servei de restauració,  denúncia que la política de contractació de l’empresa és desproporcionada i amb una utilització del contracte eventual que no es destina a cobrir cap necessitat temporal, sinó que encobreix llocs de treball fixos. Com que el diàleg amb l’empresa no ha funcionat, CCOO ha denunciat la situació a la Inspecció de Treball, que ha donat la raó després d’una exhaustiva actuació.

La Inspecció de Treball destaca en el seu informe que es posa de manifest que els contractes eventuals que s’havien formalitzat per a l’activitat normal de l’empresa, i que per tant aquesta situació és en frau de llei, i requereix a l’empresa la conversió de 15 contractes eventuals en indefinits.

A més, i a causa d’una situació addicional de cobrament incorrecte de les hores extres que es fan en el mateix centre de treball, i que va motivar una nova denúncia, la Inspecció de Treball considera que les hores extraordinàries estaven pagades amb valors inferiors als del conveni sectorial de referència, el de col·lectivitats de Catalunya i, per tant, requereix a l’empresa el pagament de les diferències salarials i de cotització a la Seguretat Social.

Cal recordar que aquesta actuació inspectora ha tingut lloc abans de l’entrada en vigor de la nova normativa en matèria de registre de jornada. CCOO manifesta que continuarà vigilant el compliment de les condicions de treball i serà especialment incisiu en l’aplicació d’un correcte registre de jornada que permeti evitar irregularitats tan evidents, en les quals sempre surt perjudicada la persona treballadora.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de juny de 2019