CCOO convoca aturades parcials i concentracions a DS Smith per falta d’acord en les negociacions

Segona jornada de protesta

Després d’haver parat el 100 % de la plantilla de la planta de Sant Pere de Riudebitlles de DS Smith divendres passat, i haver-se concentrat al recinte exterior de la fàbrica, els treballadors i treballadores de la planta estan cridats a una nova aturada demà divendres, 28 de juny, de tots els torns (matí de 12 a 14 h, tarda 16 a 18 h i nit de 4 a 6 h), en senyal de protesta per les polítiques salarials i laborals imposades per la multinacional britànica.

Mentre que la multinacional presumeix davant de la plantilla  de beneficis rècord any a any -segons l’últim comunicat a la plantilla, de 700 milions d’euros-, aquests porten mesos lluitant per la pèrdua de poder adquisitiu i la congelació salarial.

A més, per si això fos poc, els treballadors i treballadores  es veuen sotmesos a constants pressions i a una càrrega brutal de treball, una situació que va obligar el comitè d’empresa a denunciar-ho davant la Inspecció de Treball, que, en una resolució de la setmana passada va estendre una acta d’infracció per no dur a terme l’avaluació de riscos psicosocials.

La Secció Sindical Estatal de CC.OO. a DS Smith, juntament amb els treballadors i treballadores  de la resta de plantes de DS Smith Iberia, han mostrat mitjançant comunicat la seva solidaritat amb els companys de la planta de Barcelona.

“NI UN PAS ENRERE” és el lema que presideix aquestes jornades de protesta, les quals, en funció de la predisposició de la multinacional britànica d’aconseguir acords, s’aniran incrementant durant tot el mes de juliol.

Barcelona, 27 de juny de 2019