CCOO critica la denúncia que demana investigar directores i directors de centres educatius per l’1-O

28 persones citades a declarar

Fa pocs dies, un sindicat de policies ha demanat, al Jutjat d’Instrucció número 7 de Barcelona, que se citi en qualitat d’investigats 28 directores i directors de centres educatius en els quals es varen produir incidents durant la jornada de votació de l’1 d’octubre del 2017. La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya critica que aquesta denúncia és una nova utilització de l’escola en el conflicte polític.

És aquesta una nova utilització de l’escola en el conflicte polític que estem vivint a Catalunya, amb la intenció d’afegir més llenya al foc per evitar una solució negociada, en aquest cas, utilitzant les direccions dels centres educatius.

Podria ser una demanda de part que possiblement tingui poc recorregut jurídic, però, tot i així, des de CCOO, sense voler generar cap alarma, estarem expectants i ens posem a disposició d’aquelles persones que ho necessitin.

Un dels motius pels quals considerem que tindrà poc recorregut jurídic és l’avocació de competències emesa per l’aleshores consellera d’Ensenyament, la senyora Clara Ponsatí, el 29 de setembre del 2017, per la qual la responsabilitat dels centres públics passava a la seva persona fins a les 7.00 hores del 2 d’octubre.

Hem de recordar, però, que aquesta resolució no va caure del cel. Durant les setmanes prèvies, només CCOO de Catalunya i la UGT vam insistir fins a obtenir aquesta garantia addicional, ja que les declaracions i els escrits existents fins aquell moment per part de la consellera no donaven cap mena de garantia jurídica a les direccions.

Ara es veu la importància de la nostra insistència per tancar qualsevol escletxa a l’ús de la judicatura contra els professionals de l’educació. CCOO continuarem reclamant solucions polítiques als problemes polítics i defensant l’escola per a tothom enfront de qualsevol intent d’ús de part.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de juny de 2019