La Federació d’Educació de CCOO i la patronal del sector signen un preacord per a nou conveni als ensenyaments no reglats

Idiomes, arts plàstiques i dansa

CCOO de Catalunya i la patronal del sector, CATformació, van signar el passat dilluns 17 de juny un nou conveni que regularà les relacions laborals entre els treballadors i treballadores del sector de l’educació no reglada i les seves empreses.

Aquest nou conveni suposa una millora respecte el que està vigent, que data del 2008, especialment en dos aspectes. Per una banda, salarialment, ja que comporta un augment en les retribucions del 15 % tant en el personal docent com en el d’administració i serveis. D’altra banda hi ha una disminució en el còmput d’hores laborals.

El nou acord també regula les jornades addicionals.

El sector dels ensenyaments no reglats inclou els ensenyaments d’idiomes, arts plàstiques i dansa i ocupa a més de 10.000 treballadors i treballadores a Catalunya repartits en més de 500 centres de treball.

La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya valora molt positivament aquest preacord, que no serà ferm fins que els afiliats i afiliades del sector el ratifiquin a través d’assemblees. El nou conveni acabarà amb una situació d’incertesa derivada d’una doble legislació al sector alhora que dona eines per a reforçar la negociació col·lectiva.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de juny de 2019